Czy warto inwestować w monitoring w sklepie?
Sklepy, zwłaszcza w większych miastach typu Kraków czy Poznań to miejsca, w których złodzieje są zazwyczaj najbardziej aktywni. Badania sugerują, że te z nich które nie zdecydowały się na montaż monitoringu codziennie „gubią” spore ilości towarów w wyniku zaniedbań i kradzieży. W efekcie prowadzi to do znacznych strat dla ich właścicieli. Jak to mówi stare polskie przysłowie, zawsze jest lepiej zapobiegać niż leczyć. Przyjrzyjmy się więc korzyściom jakie daje właścicielom sklepów montaż kamer.
Montaż monitoringu- zalety
Zapobieganie kradzieżom
Monitoring w sklepie w dużym stopniu ogranicza przestępczość. Większość przestępców rozumie, czym jest kamera bezpieczeństwa i bardzo często już sama jej obecność w pobliżu odstrasza potencjalnych złodziei. Przestępcy czują się nieswojo, gdy widzą że sklepy detaliczne wzmocnione są kamerami bezpieczeństwa, ponieważ rozumieją, że ryzyko ich złapania wzrasta a już sama ta świadomość bardzo często zniechęca ich do popełnienia kradzieży. Odnosi się to również do rabowania personelu i Twoich klientów. Istnieje wiele przypadków w których montaż monitoringu pozwolił zapobiec ewentualnym kradzieżą. Potencjalni przestępcy zostali natychmiast schwytani, ponieważ ich twarze, ruchy ciała i zachowania wychwycone na kamerach pozwalały odpowiednio szybko zapobiec ewentualnym kłopotom.
Kontrola zachowań pracowników
W sklepie który zatrudnia kilku pracowników, trudno jest śledzić ich wszystkie działania. O ile kradzieże sklepowe dokonywane przez osoby z zewnątrz są problemem, o tyle te dokonywane przez osoby z wewnątrz to niestety prawdziwa zmora dla pracodawców. Działalność sklepu detalicznego to przecież nie tylko sama sala sprzedaży. Istnieje wiele obszarów, takich jak magazyny czy zaplecze w których towary są przechowywane, rozpakowywane, pakowane, wysyłane czy etykietowane i one wszystkie również wymagają kamer monitorujących. Decydując się na monitoring jako pracodawca lub kierownik możesz łatwo wykryć wszystkie niewłaściwe zachowania. Pomoże to poprawić wydajność i wszelkie operacje biznesowe a także zapobiec ewentualnym kradzieżą wewnątrz Twojego sklepu.
Monitorowanie transakcji i zachowań klientów
Kamery monitorujące poza bezpieczeństwem mają też inne zalety. Mogą Ci pomóc w wykrywaniu trendów wśród Twoich klientów. Czasami szybki przegląd na kamerach działań z tygodnia może Ci pokazać, ile osób średnio dziennie wchodziło do Twojego sklepu i jakiego typu towary oni kupowali. Może to nie tylko ułatwić Ci odpowiednie zorganizowanie dostaw ale także pomoże przeanalizować wszelkie niezbędne działania marketingowe. Instalując monitoring w sklepie będziesz także mógł używać monitorów CCTV do poprawy jakości obsługi klienta i sprawdzenia na kamerach wszelkich transakcji które w raportach dobowych budzą Twoje podejrzenie.
Zdecydowałeś się na monitoring w sklepie. Co musisz wziąć pod uwagę aby wybrać odpowiednią firmę?
Decydując się na monitoring w sklepie ważnym jest aby kamery zostały zamontowane w strategicznych miejscach tak aby w odpowiedni sposób umożliwiły Ci one widok na całą salę sprzedaży i najważniejsze punkty na Twoim zapleczu. W tym przypadku warto postawić na firmę z wieloletnim doświadczeniem tak jak np. monitoring kraków będzie w stanie zagwarantować Ci montaż monitoringu jak najbardziej dopasowanego do Twoich potrzeb.